Numer Katalogowy: 6151780950

Silnik pneumatyczny Chicago Pneumatic MR2501-640-KL-ATEX

Certyfikat ATEX:  TAK Rodzaj wałka:  Klinowy Silnik rewersyjny:  TAK
Dostępność:   wymaga potwierdzenia

Silnik pneumatyczny jest jednym z najtrwalszych i najbardziej wszechstronnych dostępnych jednostek napędowych. Waży tylko 1/4 tego, co silnik elektryczny o tej samej mocy i z... Informacje o produkcie

Cena detaliczna 6 168,82 zł Netto
7 587,65 zł Brutto
Ilość

Silnik pneumatyczny jest jednym z najtrwalszych i najbardziej wszechstronnych dostępnych jednostek napędowych. Waży tylko 1/4 tego, co silnik elektryczny o tej samej mocy i zajmuje tylko 1/6 jego przestrzeni. Silniki pneumatyczne wytwarzają w związku z tym znacznie większą moc w porównaniu do ich rozmiaru i wagi niż większość innych typów silników. Mogą one pracować w dowolnej pozycji zaś sama instalacja silnika oraz przewodów powietrza jest prosta i intuicyjna. 

Seria standardowych silników pneumatycznych M3901-TL charakteryzuje się niewielkimi wymiarami, niską wagą, wyprofilowanym gwintowanym wałem wrzeciona i współosiowym wylotem. Silniki te są dostępne w wersjach o różnych prędkościach i momentach obrotowych. Nadają się do zastosowania w budownictwie z wykorzystaniem urządzeń ręcznych lub wszelkich urządzeń przemysłowych. Gama produktów oferuje silniki nierewersyjne (jednokierunkowe) o maksymalnej mocy 390 W (0,52 KM), z momentem obrotowym od 3,2 do 22,3 Nm (2,4 do 16,4 ft.lbs) i prędkością obrotową od 340 do 2400 obr./min. Dostępna jest szeroka gama akcesoriów do niestandardowych zastosowań.

Łopatkowe silniki pneumatyczne Chicago Pneumatic zostały zaprojektowane aby spełnić najsurowsze kryteria wyboru. Wysoka niezawodność, długa żywotność oraz kompaktowe rozmiary to jedne z wielu cech silników CP.  Gama ponad 100 modeli silników Chicago Pneumatic stała podzielona na 3 główne kategorie:

  • Standardowe silniki: Ich zaletami jest kompaktowa budowa, niska waga oraz duża ilość konfiguracji prędkości obrotowych oraz mocy. Znajdą one zastosowanie w różnorodnym sprzęcie przemysłowym.
  • Silniki wykonane ze stali nierdzewnej: Przeznaczone są do pracy w środowisku podatnym na korozję. Idealne do przemysłu spożywczego, przetwórczego, chemicznego.
  • Silniki pneumatyczne o niskiej prędkości: Rozwiązanie dla aplikacji, gdzie wymagana jest niska prędkość obrotowa oraz niski moment obrotowy. Zapewniają stabilność pracy przy stałym zapotrzebowaniu na powietrze.  

Chicago Pneumatic to także producent silników pneumatycznych, które nie wymagają smarowania. W tym celu łopatki zostały wytworzone ze specjalnego materiału o niskim współczynniku tarcia. W ofercie znajdują się także klasyczne silniki w celu zapewniania  maksimum żywotności.  

Przekładnie planetarne i walcowe używane przez Chicago Pneumatic to wysoki poziom wydajności przy bezkompromisowej jakości wykonania zaś dostępne wałki klinowe lub gwintowane w pełni przenoszą moc bez zbędnych strat.  W celu większego dostosowania silników do stawianymi przed nimi zadaniami w ofercie znajdują się także napędy z silnikami rewersyjnymi.

Większość silników pneumatycznych marki Chicago Pneumatic posiadają certyfikat ATEX dla urządzeń używanych w środowiskach zagrożonych wybuchem, zgodnie z dyrektywą ATEX.

Indeks 6151780950
  • Waga netto: 0.75 kg
  • Rozmiar gwintu wlotu powietrza: 1/8 ″
  • Prędkość biegu jałowego: 640 obr./min.
  • Stopień ochrony IP66 
  • Dyrektywy Unii Europejskiej: 2006/42/EC (Annex I, clauses 1.1, 1.2 (excluding 1.2.4.3), 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7), 2014/34/EU 
  • Standardy Unii Europejskiej: DIN EN 4414:2010, DIN EN 1127-1:2011, DIN EN 80079-36:2016, DIN EN 80079-37:2016, DIN EN ISO 12100:2010 
  • ATEX II 2GD h T6 IIC T85°C 
  • ATEX certificate number 9836 4610 00 
  • Typ gwintu: BSP 
  • Przepływ powietrza przy maksymalnej wydajności: 5 l/s
  • ATEX: tak 
  • Przednia nakrętka gwintowana: Nie 
  • Bez smarowania: tak 
  • Maksymalna moc wyjściowa: 0.16 kW
  • Wrzeciono wychodzące: 10 mm
  • Stal nierdzewna: Nie 
  • Moment zablokowania: 9.4 Nm
  • Moment obrotowy przy mocy maks.: 4.7 Nm
  • Zminimalizowany moment rozruchowy: 6.3 Nm
  • Spindle type: Wałek z wpustem 
  • Dwukierunkowe: tak 
  • Kraj pochodzenia: HU
  • Taryfa celna: 84123900

Nazwa:

Katalog produktowy - EN

Opis:

Katalog silników pneumatycznych w języku Angielskim

Typ:

application/pdf

Rozmiar:

7.95M

Plik:

Pobierz


Nazwa:

Katalog części MR2501-640-KLATEX

Opis:

Katalog części zamiennych MR2501-640-KL-ATEX

Typ:

application/pdf

Rozmiar:

2.1M

Plik:

Pobierz


Nazwa:

Wymiarowanie CAD

Opis:

MR2501-640-KL-ATEX

Typ:

application/pdf

Rozmiar:

79.35k

Plik:

Pobierz


Nazwa:

Instrukcja Obsługi

Opis:

MR2501-640-KL-ATEX

Typ:

application/pdf

Rozmiar:

3.45M

Plik:

Pobierz


Nazwa:

Silniki pneumatyczne przewodnik

Opis:

Przewodnik po silnikach pneumatycznych Chicago Pneumatic EN

Typ:

application/pdf

Rozmiar:

5.54M

Plik:

Pobierz

Kontakt z nami

opcjonalne

Administratorem Państwa danych osobowych podanych w poniższym formularzu jest P.H.U. CHICAGO z siedzibą w Poznaniu (60-105), przy ul. Klinkierowej 3, adres e-mail: info@cp.com.pl. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu podjęcia działań na Państwa żądanie, przed zawarciem umowy (na podstawie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także za Państwa zgodą - w celu przesyłania informacji handlowych w ramach marketingu bezpośredniego. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia. Państwa dane osobowe udostępnione w powyższym formularzu, nie będą przekazywane innym podmiotom. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzoru, Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i/lub ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych powyżej. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne. Państwa dane przetwarzane będą również w sposób automatyczny, w tym w formie profilowania, przy czym nie będzie to wywoływać wobec Państwa żadnych skutków prawnych, czy wpływać na Państwa sytuację.