CHICAGO PNEUMATIC WPROWADZA NA RYNEK NOWĄ SERIĘ AKUMULATOROWYCH KLUCZY DYNAMOMETRYCZNYCH E-BLUETORK DO CIĘŻKICH POJAZDÓW UŻYTKOWYCH
Pliki do pobrania
Większa mobilność i pełna identyfikowalność gwarancją bezpieczeństwa pracowników linii montażowych i osób znajdujących się w pojeździe. Firma Chicago Pneumatic wprowadza na rynek nową serię CP8609 akumulatorowych kluczy dynamometrycznych eBlueTork, przeznaczonych do szybkiej i precyzyjniej wymiany opon w dużych pojazdach użytkowych, takich jak ciężarówki, autobusy i śmieciarki. Klucze eBlueTork powstałe na fali sukcesu serii CP86 zapewniają udoskonalone funkcje zwiększające bezpieczeństwo operatora i pasażerów, a także poprawiające identyfikowalność i wydajność w operacjach dokręcania nakrętek. Klucze eBlueTork to najnowszy dodatek do popularnej serii kluczy pneumatycznych BlueTork. Zaprojektowano je w oparciu o wieloletnie doświadczeniu firmy Chicago Pneumatic w opracowywaniu ręcznych narzędzi montażowych do zastosowań motoryzacyjnych, w tym starszych modeli kluczy dynamometrycznych CP797 i CP7782-6.

Dokręcanie kół jest czynnością o kluczowym znaczeniu z punktu widzenia bezpieczeństwa, a istotną rolę odgrywa w tym przypadku dokładność i powtarzalność. Zbyt słabe dokręcenie nakrętek kół może spowodować stopniowe obluzowywanie się koła, a dokręcenie ze zbyt dużą siłą może być przyczyną nadmiernych naprężeń elementów mocujących. Każdy z tych scenariuszy może doprowadzić do katastrofalnej w skutkach awarii i poważnych, zagrażających życiu wypadków. Firma Chicago Pneumatic zaprojektowała klucze eBlueTork, aby zmniejszyć liczbę błędów operatora i zapewnić mu najwyższy poziom bezpieczeństwa, mobilności oraz komfortu. Klucze oferują także wyjątkowe funkcje zwiększające dokładność zastosowanego momentu obrotowego..

W porównaniu ze swymi pneumatycznymi odpowiednikami klucze dynamometryczne eBlueTork zapewniają operatorom większą mobilność, pozwalając im jednocześnie osiągać precyzyjne i spójne wyniki w zastosowaniach warsztatowych i związanych z pomocą drogową. Ergonomiczna konstrukcja i minimalne drgania zmniejszają zmęczenie operatora, a wydajność i łatwość obsługi sprawiają, że inaczej niż w przypadku ręcznych kluczy dynamometrycznych do dokręcania wystarczy jedna osoba. Narzędzie wyposażone jest w przycisk bezpieczeństwa, który uniemożliwia obsługiwanie go jedną ręką, co jeszcze bardziej ogranicza ryzyko odniesienia obrażeń przez operatora.

Parametry momentu obrotowego można wprowadzać bezpośrednio do narzędzia, ale opatentowana aplikacja CPLinQ firmy Chicago Pneumatic umożliwia także szybkie i dokładne zaprogramowanie wielu narzędzi eBlueTork jednocześnie. Połączenie CPLinQ z kluczami eBlueTork CP8609 pozwoliło uzyskać pierwsze akumulatorowe klucze dynamometryczne o dużej wytrzymałości, które łączą bezpieczeństwo i identyfikowalność. CPLinQ umożliwia menedżerom konfigurowanie, kontrolowanie, raportowanie i monitorowanie zadań dokręcania z użyciem wielu kluczy dynamometrycznych za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Aplikacja gromadzi wszystkie dane dotyczące dokręcania i zestawia je w raporcie programu Excel, tworząc dokładną ścieżkę audytu danych dotyczących zgodności z wymaganiami klienta i producenta. CPLinQ oszczędza czas, zmniejsza liczbę błędów i poprawek oraz umożliwia szybszy powrót do pracy.
Klucze eBlueTork zapewniają również funkcję kontroli momentu obrotowego, która umożliwia konserwację i regularne kontrole bezpieczeństwa, a tym samym daje pewność, że stosowany moment obrotowy będzie mieć zawsze właściwą wartość. Ta funkcja umożliwia dokręcenie do prawidłowego poziomu, jeśli ustawienie momentu jest zbyt niskie, ale nie pozwala na dokręcenie ze zbyt dużą siłą. Nowa seria eBlueTork CP8609 jest wyposażona w trwały i kompaktowy akumulator i zapewnia moment obrotowy od 300 Nm do 900 Nm. Bardzo wytrzymała przekładnia pozwala uzyskać prędkość do 15 obr./min i osiąga precyzję +/- 4%. Klienci mogą wybierać spośród trzech typów drążków reakcyjnych — typu blade, standard cup lub extended cup — oraz czterech trybów pracy: autonomicznego, sieciowego, rozszerzonego sieciowego i z kontrolą momentu obrotowego.
